Fietsen in Zuid-Amerika

Ruines en watervallen

Er komt geen lang verhaal want ik ga zo lekker slapen.

In Paraguay hebben we jesuiten ruines bekeken, zijn best indrukwekkende bouwwerken geweest. Daar was het lekker rustig kijken, hier bij de ruines in Argentinie is het duidelijk drukker met toeristen. Nu zijn we bij die van San Ignacio.

Paraguay was wel wat armer. Sommige plaatsjes waren wel ok, maar we kwamen ook door een armer stukje met karige hutjes. Meer akkerbouw daar ipv de hele tijd koetjes, weer eens wat anders. Redelijk wat op en neer fietsen de hele tijd maar dat bleek in Argentinie later nog wat erger te worden. Afgelopen dagen, vanaf de watervallen weer naar het zuiden Argentinie in, was echt geen meter vlak en bijna alles erg steil. Meerdere dagen zo´n 1000m geklommen en ook weer gedaald, beetje zonde. Verder wel mooi en even wat kortere afstanden gedaan waardoor het wel weer goed gaat.

De watervallen bij Iguacu (Brazilie) en Iguazu (Argentinie) waren erg mooi. Bij Argentinie was fijner kijken en rondlopen omdat het groter is, meer wandelpaden. Het was waarschijnlijk sowieso ook rustiger omdat het maandag was ipv zondag.

Verder in ieder geval lekker warm weer met een zonnetje, zo is het prima te doen in de winter :). Kamperen is dan ook wat fijner, gaat ook wel goed in Argentinie. Af en toe lekker de camping voor ons zelf, bij echte toeristen dingen misschien nog een paar mensen.

Volgende keer misschien meer energie voor een verhaaltje. Ik ben het redelijk zat met deze trage internetverbinding en zwaar toetsenbord.

Peter

Pas op straks wordt je nog een duursporter ;-) Ik ben wel benieuwd naar wat kampeerverhalen: altijd een camping of is het ook verstoppen in het bos tussen? Veel plezier maar weer. Broer P