Fietsen in Zuid-Amerika

Het laatste stukje fietsen

We zijn een paar dagen geleden in Bogota aangekomen, het eindpunt van onze reis. Best een raar idee maar toch ook erg fijn om weer naar huis te gaan.

Het laatste stuk fietsen was redelijk makkelijk. Wel wat veel verkeer maar gelukkig waren er vlak voor en in Bogota fietspaden die het fietsen wel wat draaglijker maakten. Ze waren niet echt perfect aangelegd. Buiten de stad wisselde het fietspad af en toe van kant van de weg en dan moesten we via een brug oversteken. In de stad was het fietspad altijd voorhoogd net als de stoep en waren er de hele tijd, niet al te vloeiende, op- en afritjes bij alle zijwegen. Ook waren er wat veel voetgangers op sommige stukken op het fietspad. Maar toch vele malen beter dan tussen de auto´s moeten rijden.

De laatste plaatjes waar we doorheen kwamen waren weer aardig. We kwamen nog langs wat delen waar weilanden en wat huisjes onder water stonden, toch wat veel regen geweest de laatste tijd. Bogota heeft ook wel aardige delen. Het buurtje rondom ons hostel is erg leuk met vrolijk gekleurde huisjes. Er is ook lekker veel leven op straat, er wordt vrij veel maar wat rondgehangen.

Gister hebben we de fietsen uit elkaar gehaald en in veel te kleine dozen gepropt. Hopen dat ze het houden met alle tape om de boel dicht te houden en extra stukken karton om de gaten in de dozen te dichten.

Morgen vertrekken we en dan komen we als het goed is zondagmiddag aan.

Lisa

Tjonge, wat is de tijd eigenlijk snel gegaan! Hele goede terugreis!

Arnold en Marieke van Zon

Geweldig dat jullie deze grote reis hebben kunnen voltooien zonder grote drama's. Wij hebben jullie vorderingen met interesse gevolgd. (wij kwamen elkaar tegen ten Noorden van de Arg/Bolivia grens). Nu terug naar het werk ?

Esther

1 Juli beginnen we weer met werken, dat zal wel even wennen zijn. Het is fijn om weer thuis te zijn, lekker om nog even wat tijd thuis te hebben voor het vast ritme weer gaat beginnen.