Fietsen in Zuid-Amerika

Langs de Rio Parana

We zijn in Resistencia, een tijd langs de Rio Parana gefietst.

Wat betreft lekke banden, nee nog niet gehad. Wel 1 klein pech gevalletje, een boutje van Ronald z´n voordrager is los geraakt maar een tie-ripje doet wonderen. Verder doet alles het nog goed.

Vanaf Posadas naar hier lekker echt vlak gefietst, ook wel weer eens lekker. Geen eindeloze heuveltjes (voor de duidelijkheid, we hadden geen hoogteverschillen van 1000m, maar bij elkaar opgeteld klommen en daaldenwe zo´n 1000m op een dag). Nu dus vlak en eerst ook nog wind mee, wat later helaas veranderde in wind tegen. Ik heb gelukkig Ronald als windvanger voor me. Na eerst een tijd lang lekker zon en warm is het nu een paar dagen wat grijzer maar verder nog goed te doen. Wat langs lege vlaktes gefietst met wat koeien of rhea´s, we kwamen weer langs Esteros del Ibera. Verder wat plantages nog gezien en op een gegeven moment weer meer dorpjes.

We hebben lekker veel kunnen kamperen, vaak prima campings met eigen picknickbankjes onder een afdakje. Niet ongewoon ook om de camping voor ons alleen te hebben, samen met wat hondjes dan en de eigenaren die er vaak wonen. Ook een gratis camping gehad die dan alleen koude douche had, maar daar was het heel warm en hebben we ook nog even in de rivier gelegen. Nu slapen we op een camping in de stad, heel goedkoop maar daardoor ook populair bij wat minder stille lui. Vannacht niet heel briljant geslapen maar met oordopjes ging het iets beter. Nou ja, nog ff 1 nachtje en dan krijgen we het vast weer rustiger. Op naar Salta, grotendeels over een lange rechte weg. Eerst naar een PN Chaco.

Gister waren we nog in een plaats die eigenlijks bedevaartsoort is ofzo, met een heel grote basiliek en verder eigenlijk helemaal niks. Is best vaag om te zien. Er was nog wel iets van een grote markt maar die was nu dicht. Een klein stukje was open en daar verkochten ze vooral mariabeeldjes. De rest van het dorp oogde nogal karig, niet als te beste huisjes en weer eens de gewoonte om siesta te houden tot na 17 uur.

Zo maar weer eens de was ophalen. Tussendoor zelf nog wat uitgespoeld en een keer een paar dingen op een camping in een soort van wasmachine gewassen (voor veel te veel geld, ons nogal laten afzetten op die camping). Maar nu dus weer alles lekker schoon laten maken.

Tot later.

Lisa

Leuk om weer jullie verhaal te lezen. Nu klinkt het nogal stil en verlaten daar, is dat in het hoogseizoen anders denk je? Wat betreft die hoogtemeters maakt het natuurlijk ook nog uit of het geleidelijk stijgt en daalt, of juist steil...
groetjes, Lisa

Nadine

Heey wat leuk om even jullie verhalen te lezen.
Geweldig, ik zie jullie al helemaal gaan op de fiets en die mensen maar kijken ;-)
Hoop dat jullie snel lekker zon krijgen en dat Spaans een beetje onder de knie krijgen. Ik zeg: lang leven Engels. Bikkels dat jullie het sowieso al proberen!

Have fun daar! Wij (ik net terug uit Afrika) gaan hard aan de training voor de promo wedstrijd. Jullie worden gemist, dat mag duidelijk zijn!

Groetjes,
Nadine