Fietsen in Zuid-Amerika

PN Chaco - Salta

Eerst even over de fotoruimte op onze website. Bedankt voor degene die fotoruimte kado hebben gedaan, nu hebben we echt zat, dus jullie hoeven niks meer kado te doen.

Vanuit Resistecia zijn we naar nationaal park Chaco gegaan. Was echt heerlijk fietsweer die dag dus de 110km gingen heel soepel. Dan ook nog een zeer relaxte gratis camping met warme douche, echt ideaal. Daar 2 nachten gebleven en een beetje rondgefietst en gelopen, verder veel gerelaxed. 35 Graden ofzo was het, best warm voor de winter... ´s Avonds lekker vuurtje gestook op de bbq-plek, het hout lag al klaar, lekker makkelijk. Nog een (mini)slang gezien op een van de houtblokken.

De dag er weer uit fietsen was wat minder. Het begon nog leuk met een mooi pad door het park waar we een coati (google maar even, die zaten ook met veel bij Iguazu) en een wild zwijn zagen. Daarna een redelijk deel over een niet geweldige onverharde weg met harde wind tegen. Nog een stukje over het asfalt geredenmet zijwind maar we zaten er al redelijk doorheen. Daar in een hotel geslapen en met wifi het weer gecontroleerd. Aangezien er regen zou komen en het komende deel van de route eigenlijk alleen rechtdoor zou zijn over een te rechte weg met niet heel relaxt verkeer bedacht om maar de bus te nemen. Eerst nog even 40 km gefietst naar Presidencia Roque Saenz Pena (heerlijk van dat soort plaatsnamen). Daar naar de dierentuin geweest en in een thermaal bad gelegen voordat we de nachtbus namen naar Salta.

Nu zitten we dus in Salta, zomaar ineens 1000m hoger, dat ging makkelijk ;). Vanmorgen in het donker op de camping aangekomen, alweer mensen tegenkomen die we in Resistencia op de camping hadden ontmoet. Nu is het hier in ieder geval lekker weer. We blijven hier waarschijnlijk morgen nog en gaan dan eens kijken hoe dat fietsen in de bergen gaat, ik ben heel benieuwd.

Anke FCC

110km soepel, ik vind het knap! leuk om jullie reis te volgen via jullie site.
Groetjes