Fietsen in Zuid-Amerika

Zo mooi!

Wat betreft campings, het lijkt dat ze in het hoogseizoen wel een stuk voller zijn. Anders hebben ze vast niet zoveel grote campings. Het relaxte van de campings hier is ook dat ze meer echt bedoeld zijn voor tenten en niet vol staan met alleen caravans.

Vanaf Salta zijn we eerst een klein stukje verderop naar een camping gegaan bij La Caldera. Was een relaxte route, eerst een stukje fietspad en daarna een rustige weg, beetje langs een rivier de heuvels in. Wel een grijze dag helaas, best fris daardoor. Na even wandelen zijn we dan ook maar de tent in gekropen. Even eruit om te koken en dan weer lekker naar binnen. ´s Morgens nog steeds grijs en koud. We hadden wel een erg mooie route die dag. Een smal kronkelweggetje over een pas, maar een stukje stijgen en niet steil. We belandden in de wolken wat het best mysterieus maakte en ook best nog mooi. Wel fris en nat maar ja. Vooral veel gedaald ook weer en dan weer een een stukje geklommen in het andere dal, naar Yala. We hadden daar een gratis overnachtingsplek in een huisje, heerlijk. Met dank aan familie, Jan en Netty, super. Eind van de dag begonnen de wolken weg te trekken en de volgende dag was heerlijk zonnig. Daar gewassen en daarna gewandeld naar een paar meertjes, erg mooi.

De dag erna zaten we te ontbijten en toen kwam er een andere fietser langs. Het was een Australier die alleen onderweg was. Hij wilde wel wat gezelschap en zo fietsten we de rest van de dag met z´n 3en, was wel leuk. Samen gekampeerd en gegeten en vanmorgen het eerste stuk weer samen gedaan. Hij ging alleen wat verder dus we lieten hem weer alleen. We zijn nu echt in heel erg mooi landschap terecht gekomen. Allemaal bergen met allerlei kleuren, tinten van rood en groen, fantastisch. Tot nu toe is het ook erg goed fietsen, niet echt steil, rustig de rivier volgend. De weg is ook niet te druk en heerlijk weer. Als de zon onder gaat wordt het wel snel kouder maar dan gewoon meer kleren aan en ook weer vroeg de tent in.

Morgen gaan we bij Tilcara een stukje wandelen. We zitten nu geloof ik op 2300m ofzo.

Milou

Wow wat gaaf hoor! Al pak ik liever de auto;)

Komen jullie niet even de 19e terug voor de wedstrijd??:)

Veel plezier!!

GRoetjessss

Esther

Nou ik denk dat jullie momenteel niet heel veel aan ons hebben hoor, we kunnen alleen nog fietsen ;). Maar alvast heel veel succes natuurlijk!

Danielle

Als je zo op dat kaartje kijkt, jullie zijn al best ver man :| Ongeveer 1/3 van die lijn oid die jullie daar hebben getrokken? Of bedenken jullie later gewoon een andere lijn ofzo om langs te fietsen? *tufferdi*

Hoe gaat ie met jullie Spaans?

Tis hier alweer herfst ofzo man, best donker buiten (tis 12:45). Ach heh =)

({)

Esther

Ten eerste zijn is het deel van de lijn dat we nog gehad hebben nogal schematisch, er zullen nog de nodige bochten in komen. Verder was het eerste deel ook wel het makkelijkst dus dat is wat sneller gegaan. We liggen iets voor op schema en we zullen wel zien hoe het verder gaat. We kunnen altijd nog wat anders erbij bedenken.

O ja, Spaans... Tja, het gaat langzaam beter maar onze basis is te klein om makkelijk bij te leren. Maar goed we redden ons redelijk. Het schijnt dat ze in Argentinie meer onverstaanbaar Spaans spreken dus wie weet gaat het verstaan vanaf nu iets beter.

Lisa

Op die laatste foto´s ziet het er wel heel droog uit, kunnen jullie daar wel voldoende water vinden? Of varieert dat daar erg? Ziet er inderdaad prachtig uit! En die lama's, zijn die schuw?

Esther

Het is een droog gebied ja. Maar tot nu toe verbleven we elke keer in een dorp en daar kun je altijd water krijgen. Komende dagen zullen we extra veel mee moeten gaan nemen zelf omdat we gaan wild kamperen.
De lama´s zijn niet zo schuw, een beetje als met koeien eigenlijk. Ze zijn erg nieuwsgierig en kijken naar je, maar als je tot op een paar meter komt gaan ze toch maar een stukje opzij.

Jaaap Paauwe

Hallo Esther en Ronald,
ik ben, als aardrijkskundeleraar BBC, erg jalours op jullie. Geweldig wat jullie doen.
Veel plezier op jullie verder tocht.
hartelijke groet,
Jaap Paauwe.