Fietsen in Zuid-Amerika

Uruguay, en alweer Argentinie

Zo, weer eens wat tijd om rustig achter inter net te zitten. We zijn nu in Concordia, Argentinie.

Met fietsen zijn we begonnen in Uruguay (Colonia). Daar was het wat rustiger fietsen dan in Argentinie, niet zoveel verkeer. Wel wat zwaarder dan verwacht, want de hele tijd op en neer, daar moet ik toch altijd even aan wennen. Ook vrij veel wind tegen gehad tot nu toe, hoewel het meestal niet echt hard waait maar het lijkt als snel heel wat als je fietst.Als landschap veel boerenland met koeien, ook hele stukken plantage van eucalyptus bomen. Ook veel vogels, allerlei kleuren en maten. Best wat goede campings te vinden gelukkig, ook af en toe in ho(s)tels geslapen. s Avonds en s morgens is het nog wel koud hoor maar gelukkig overdag best wat zon gehad en dan is het prima.

In Colon hadden we een aardige camping aan de rivier, mooi rustig plekje gezocht. We bleven daar een dag extra om de was te doen, nou ja dat werd laten doen. We kwamen er op een gegeven moment achter dat de rivier aan het stijgen was en die begon langzamerhand de camping te overstromen. Even nagevraagd hoe het zat en ze zeiden dat we het nog wel droog zouden houden tot de volgende dag maar daarna was de vraag, ze waren ergens bij een stuwmeer water aan het lozen. Zelf waren ze al allerlei spullen uit huisjes aan het halen. De volgende ochtend bleek inderdaad dat wij het nog net droog hadden gehouden, maar veel scheelde het niet.

Afgelopen nacht geslapen in een mooi park (El Palmar). Een mooi park met heel veel palmbomen. Ook leuke beesten, Capybaras en Vizcuchas en allerlei vogels. Beetje tam omdat er zoveel toeristen komen, maar erg leuk.

Voor mensen die de route willen volgen, we zijn geweest in Colonia del Sacramento, Carmelo, Dolores, Mercedes, San Javier, Colon (Argentinie), P.N. El Palmar, Concordia.

Morgen blijven we waarschijnlijk hier vanwege onweersvoorspellingen.

Lisa

Hoi Esther en Ronald,

Zo te lezen vermaken jullie je wel! Lijkt me heerlijk om zo vrij te zijn om te gaan en staan waar je wil. En hoe zijn de mensen daar? Vriendelijk, behulpzaam, arm? Vinden ze het bijzonder dat jullie zo daar aan het fietsen zijn of zien ze dat wel vaker? Lijkt mij toch iets wat je niet dagelijks ziet daar...

Veel plezier!

groetjes, Lisa

judy strijland

hoi ron en esther fijn dat het goed gaat wat zijn capybaras en vizcuchas voor beesten zijn dat ook vogels of heel anders, geniet van jullie tocht

Ineke

Hoi Esther en Ronald,
Geweldig dat de reis goed gaat. Op internet ga ik kijken hoe de dieren er uit zien. De reis is zo mooi te volgen. Mooi dat jullie niet met de rivier mee spoelden.
goeie reis weer verder.
liefs, Kees en Ineke