Fietsen in Zuid-Amerika

Dagje in Concordia

Het weer valt (nog) erg mee, wel grijs maar ook warm en nog weinig regen, maar misschien komt het slechtste nog. Ach ja, nu kan ik nog even op internet. Komende dagen wordt het weer mooier weer met zon, wel kouder maar met zon is dat vast nog wel lekker.

Voor degene die willen weten wat een Vizcucha is : http://farm5.static.flickr.com/4068/4532790272_28099ebc72.jpg, een soort groot konijn-chincilla achtig iets. Ze kwamen nieuwsgierig dichtbij als je stilstond, eentje beet in m{n schoen. Van een Capybara zal ik een foto erop zetten, die zijn echt groot.

Tot nu toe lijkt Argentinie iets rijker danUruguay maar we hebben natuurlijk nog niet erg veel gezien. De mensen zijn over het algemeen niet echt arm maar ook niet rijk. De plaatsen waar we doorheen komen zijn over het algemeen niet bepaald aantrekkelijk, weinig architectonische hoogstandjes te vinden. Gelukkig houden ze wel van kamperen dus campings genoeg voorlopig, hotels trouwens ook. En op de campings is er meestal per plek een bbq mogelijkheid, mensen bbq-en hier echt veel (parilla heet het hier). Veel geduld hebben ze er voor nodig want meestal begint het gewoon met een houtvuurtje en dan maar wachten tot het houtskool wordt. We beginnen te begrijpen waarom je hier pas vanaf 20-20:30 uur kunt eten.

Fietsen is hier niet heel abnormaal maar wel zoals wij het doen. We worden redelijk veel aangekeken maar mensen vinden het leuk. In park El Palmar zaten we even ergens bij een uitzichtpunt gaat er zo{n gast uitgebreid foto{s maken van onze fietsen, blijkbaar veel interessanter dan het uitzicht zelf. Mensen zijn tot nu toe in ieder geval ook erg vriendelijk en geinteresseerd . Maar ja met ons briljante Spaans en hun nog briljantere Engels is praten nog niet zo eenvoudig, we doen ons best. In Uruguay waren bestuurders trouwens ook erg netjes, we kregen elke keer voorrang en iedereen reed ruim om ons heen. In Argentinie lijkt dat wat minder maar de weg was dan ook drukker. Gelukkig konden we een stuk op een weg rijden die ze nog aan het aanleggen zijn naast de oudere weg, er lag al een mooi betonnen vloertje waar we over konden fietsen. Later hield dat helaas weer op en moesten we over de drukke weg. We kunnen dan wel over een soort vluchtstrookje rijden maar daar heb je om de 100m een soort kleine irritante dempeltjes waar je je omheen moet wurmen, niet ideaal maar het gaat.

Ik zal nu nog een poging doen wat foto{s te plaatsen.

Milou

Leuk hoor om de verhalen te lezen en de fotos te zien!!

Veel plezier!!

Rien

Hoi Esther en Ronald, als ik zo naar de foto's kijk en jullie verhalen lees krijg ik een gevoel van heimwee. Wat een super ervaring moet dit zijn en worden.
Esther alvast een prachtige en onvergetelijke verjaardag gewenst. Geniet ervan. Groet Rien en Joke

Anke FCC

Esther gefeliciteeeeerd! Maak er een leuke dag van daar :)

Kees en Ineke

lieve Esther,
Gefeliciteerd met je verjaardag! Dit wordt echt een heel bijzonder jaar.
Wij eten een stukje taart met opa en oma en Ton.
liefs, Kees en Ineke

Peter en Veerle

Gefeliciteerd met je verjaardag!! We zitten al aan de grote punten oerhollandse appeltaart. Jullie zitten vanavond waarschijnlijk aan een spies met Vizcucha kebab.

Ik ben sinds gisteren weer in Nederland na een Kazachs steppeavontuurtje. De telecom heeft het daar af laten weten, maar dat heb je wel gemerkt. We wensen jullie een hele leuke verjaardag met z'n tweeën!

28 zoenen,
Veerle en Peter

Monique Jansen

Hoi Esther

Gefeliciteerd met je verjaardag! Heb net alle verhalen gelezen. Leuk hoor!

fijne verjaardag vandaag

groeten
Monique

Daniela

Hey Esther,
gefeliciteerd met je verjaardag!
Groetjes, Daniela

Arjan W

Gefeliciteerd met je verjaardag, Esther!

Arnout

Hee Es,
Gefeliciteerd met je verjaardag!! Dit jaar heel speciaal lekker ver van NL. :) Hier is het al bijna 2 augustus, maar bij jullie duurt 1 augustus nog even. Nog een fijne avond!
Ik heb vandaag trouwens gesurft! Zeg ik heel stoer, al was het maar windkracht 1 ofzo. ;)
Woensdag vertrek ik naar Costa Rica. Kom ik toch ietsje dichterbij jullie. :)
Groetjes!

Marieke

Hee Esther nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ben net terug uit Barcelona. Was een leuke week en heb ook wat toppers met mij op de foto laten zetten, super gaaf!

Jullie veel plezier verder!

Marieke

Tamara van der Bij

Toppers, wat een geweldige verhalen. Hopelijk gaat het communiceren over enkele weken wat makkelijker, dat zou wel fijn zijn. Aangezien zij niet zo snel Engels zullen spreken, moeten jullie aan de slag met het Spaans :)
Het is wel stil op de baan zonder jullie, wanneer komen jullie weer terug (A)

Veel plezier nog daar, have fun en enjoy!

Groetjes,
Tamara